18/11/11

Το Ανθρωπολογικό Μουσείο Πετραλώνων-The Anthropological Museum of Petralona

Δίπλα στη σημερινή τεχνητή είσοδο του Σπηλαίου των Πετραλώνων
δημιουργήθηκε με έξοδα της Ανθρωπολογικής Εταιρείας Ελλάδος το Ανθρωπολογικό Μουσείο,
όπου στεγάζονται τα ευρήματα των ανασκαφών της.
Διαθέτει περίπου 2.οοο εκθέματα
και χωρισμένο σε ενότητες περιλαμβάνει ευρήματα από την Κεντρική Μακεδονία και Χαλκιδική,
σειρά απολιθωμάτων, κυρίως μεγάλων θηλαστικών,
λίθινα και οστέινα εργαλεία από το Σπήλαιο Πετραλώνων,
αναπαράσταση του χώρου όπου βρέθηκε το κρανίο του Αρχάνθρωπου (υποστηρίζεται ότι είναι ηλικίας 700.000 ετών) το 1960,
 οστά μικρών σπονδυλωτών καθώς  ίχνη φωτιάς
και εργαλεία που βρέθηκαν σε άλλα σπήλαια 6.000-9.000 ετών.
Σε πρόσφατη επίσκεψη είχα την τιμή να με ξεναγήσει με πολλή εγκαρδιότητα και ταπείνωση ο ανθρωπολόγος κ. Άρης Πουλιανός,
ο οποίος σχεδόν όλη του τη ζωή ανασκάπτει  το συγκεκριμένο σπήλαιο.
Στην πολλή ωφέλιμη συζήτηση μου ανέφερε την επίσκεψη του στη Ζάκυνθο πριν από χρόνια, αναλύοντάς μου τα εξωτερικά χαρακτηριστικά των κατοίκων.    

4 σχόλια:

maia είπε...

Très intéressante visite. J'ai eu beaucoup de plaisir à découvrir votre blog.
Je reviendrai
A bientôt

p.lykogiannis είπε...

Thank you maia for your kind comments. I have to say the best and for your blog. Nice pictures of our world and very sensitive also.All these photos are yours?

Ιωάννα είπε...

Ξαναδιαβάζω μερικές από τις αναρτήσεις σας και πάλι σταματώντας σε αυτήν εδώ, μου γεννάται η περιέργεια: Τι σας είπε ο κος Πουλιανός, για τα εξωτερικά χαρακτηριστικά των ζακυνθινών;

p.lykogiannis είπε...

Καλησπερα Ιωαννα, θα ημουν πολυ ευτυχης αν θυμαμαι ολα οσα εχω κουβεντιασει με τοσο κοσμο, δεν φημιζομαι για τη μνημη μου. Αυτο που Θυμαμαι ειναι οτι μου ανεφερε την επισκεψη του στη Ζακυνθο, την περιηγηση του στο νησι με εναν φαρμακοποιο και λιγο μου ανελυσε τα μορφολογικα χαρακτηριστικα, κυριως σταθηκε στη γεωλογικη εξελιξη της περιοχης, γνωστη και απο διαφορες μελετες επιστημονων. Καλη Ανασταση σου ευχομαι!